7. Prorok Jeremiasz – Prawo Pokory wobec wiedzy

F-JEREMIASZ

Jeremiasz pochyla się nad porzuconym pergaminem na którym jest napisane: Łukasz kłamie…

Już wie, że Jezus nie został ukrzyżowany.

Pokora wobec zamysłu (kwadrat – to czego nie wiemy) w którym zawiera się nasze działanie – realizacja (koło).

Pokora wyraża się w sokratejskim:  Wiem, że nic nie wiem. Jest to gotowość do zawieszenia wszystkich swoich dotychczasowych sądów i opinii przy spotkaniu z wiedzą obiektywną.

Przyjęcie postawy pokory otwiera człowieka na wiedzę wewnętrzną.

Pycha, ale także żal i poczucie winy zamyka do niej dostęp. Religia neguje możliwość poznania przez człowieka swojego przeznaczenia (i wszechświata) zasłaniając się boską tajemnicą.

Wiara wyklucza wiedzę.

Pokora została zamieniona na lęk przez błędem (grzechem) i przed wiecznym potępieniem.

Lęk skutecznie hamuje proces poznania siebie – oczyszczenia zawartości podświadomości – bagażu doświadczeń dobra i zła z poprzednich wcieleń.
Uciekając przed lękiem,  człowiek wpada w ramiona autorytetów – akceptuje cudze idee zwalniające go z konieczności samodzielnego myślenia.

Nauka stanowi drugi biegun religii.

Dogmaty naukowe negują istnienie świata duchowego i zamykają człowieka w jednostronnym postrzeganiu. Dostarczają również wygodnej dla osobowości interpretacji faktów.

Lęk jednak pozostaje w podświadomości rodząc drugą skrajność – pychę… Ostatecznie oba aspekty prawa pokory rodzą fanatyzm, objawiający się w negowaniu inaczej myślących.

Nośnikiem dźwiękowym tego prawa w aspekcie Zamysłu jest plemię Łemków, a po krzyżówkach genetycznych Trakowie- Grecy. Odpowiedzialni za ekspansję intelektu i wiedzy zewnętrznej – dominację lewej półkuli mózgowej. Nieprzypadkowo grecki był przez wieki jednym z dwóch klasycznych języków literatury i poezji zanim powstały literatury narodowe.

Nośnikiem myślowym tego prawa w aspekcie Realizacji są Japończycy.
Reprezentują oni falę nośną (zbiorowy, społeczny aspekt) prawa pokory wobec wiedzy reprezentowanej w sferze społecznej przez kulturę, rozrywkę, popkulturę.

W aspekcie wiedzy prawo pokory reprezentowane jest przez naukę, filozofię i logikę – dominację wiedzy zewnętrznej nad wewnętrzną.

Advertisements

One thought on “7. Prorok Jeremiasz – Prawo Pokory wobec wiedzy

  1. „Pokora wyraża się w sokratejskim: Wiem, że nic nie wiem. Jest to gotowość do zawieszenia wszystkich swoich dotychczasowych sądów i opinii przy spotkaniu z wiedzą obiektywną.”

    Och tak, tak, tak… rozumiem to doskonale.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s