79. Nieświadomość…

4konipies

” Przyczyna wszystkich chorób jest jedna.
Nazywa się „nieświadomością” przez…  niepoznanie znaczenia bezosobowości. Jak na przykład ptak przemierza niebiosa, ale nie rozstaje się ze swoim cieniem, tak wszyscy wędrowcy cieszą się dobrobytem, ale ponieważ są nieświadomi –   nie jest możliwe, aby rozstali się z chorobą…”

(Tonpa Sienrab)

Żyjemy w bardzo wywrotowych czasach…, bo nawet nauka obala już stare mity i pisze na nowo fundamentalne prawdy na temat naszego losu…

Wiara w to, że jesteśmy genetycznie zaprogramowanymi istotami, ustępuje z-rozumieniu, że… każdy z nas jest twórcą i projektantem swojego życia.

Naukowe odkrycia ostatnich lat w dużej mierze pokrywają się z najstarszą wiedzą na temat naszej egzystencji na Ziemi…

1MOC MYŚLI
„Na początku było Słowo”…,  dźwięk…
Jaka jest różnica pomiędzy sposobem, w jaki odbieramy świat, a światem, który jest w Rzeczy Istności ?
Czy kiedykolwiek zadawaliśmy sobie pytanie –  jaką strukturę, czy energię mają nasze myśli ?
Czy mają one jakieś fizyczne oddziaływanie na materię ?
Jestem pewna, że w chwili, gdy większość  z nas zrozumie i głęboko poczuje zróżnicowaną energetykę każdej swojej myśli , która w konsekwencji rodzi…  słowo, mające zawsze swój “emocjonalny wydźwięk” – nasze życie  automatycznie stanie się wolne od przemocy…, agresji…,   cierpienia…

Nadal jednak większość z nas jest tak uwarunkowana w naszym codziennym życiu…, w sposobie, w jaki je realizujemy, że… ślepo utożsamia się z twierdzeniem, iż nie mamy na większość rzeczy wpływu…

Nie potrafimy albo… nie chcemy…  wyzwolić się z własnych uwarunkowań i uwierzyć, że nasz świat wewnętrzny jest równie  realny jak  świat, który nas otacza

Nie przyjmujemy jeszcze do siebie faktu, że… wierzymy w to, w co wybieramy wierzyć,  a nasze wierzenia tworzą nasze doświadczenia…, że nie ma nikogo, kto ma większą władzę nad naszym życiem niż my sami…  Ani nasi  rodzice, ani przyjaciele, ani partnerzy, ani nawet sam Bóg…

 5swiadom

Zmiana naszych przekonań powoduje zmianę naszego życia

Może być łatwym patrzeć dokoła na wszystkie powody, przez które nasze życie nie jest takie jakbyśmy chcieli…

Łatwo przychodzi nam  obarczać winą wszystkich innych…, którzy wydają się być odpowiedzialni za nasze  nieszczęścia…, obwiniać powstrzymujące nas systemy.., rodziców za nie zapewnienie nam dobrego startu… i  postrzegać  wszystkie okoliczności „poza”  naszą własną kontrolą…

Jednakże, prawdziwy Twórca patrzy do wewnątrz…  wiedząc, że każde doświadczenie w jego życiu jest stworzone i wybrane przez niego samego…

7swiado
Wiedzmy jednak, że… ciągle idziemy do przodu…, czasem szybciej, czasem wolniej…, i gdy otwieramy się na nowe poziomy świadomości – nigdy się nie  cofamy…, bo  nie możemy przecież  oduczyć się tego, czego już się nauczyliśmy  🙂

” Kiedy dokonujesz świadomego wyboru będąc całym Sobą –  Bóg rusza się by tańczyć w takt z tobą”

Autentyczny – znaczy… ufający sobie całkowicie.

Znaczy to też … robienie lub wyrażanie czegoś nie dla tego – jak inni ludzie to postrzegają, ale dlatego ponieważ jest to ważne dla nas…

Czasami ludzie boją się odmienności… I może być dla nich wyzwaniem a nawet… czymś irytującym, gdy ktoś inny żyje poza masową świadomością…, ignorując oczekiwania i ogólnie przyjęte normy…

Kiedy podążamy za własnym  sercem i wybieramy własną radość, inni ludzie mogą nas  osądzać…,  złościć się…, ośmieszać…

Do nas jednak należy wybór… czy posłuchamy  systemu wierzeń innych i ich strachów…,   czy własnego wewnętrznego przewodnictwa ?

Co inni myślą na nasz temat –  nie jest naszym problemem…

Pytanie zasadnicze:

– czy możemy objąć zarówno radość jak i ból ?

Kiedy zrozumiemy, że każdy moment i każde nasze doświadczenie zostało wybrane przez nas samych dla daru, jaki w sobie zawiera i kiedy wybieramy akceptację i obejmujemy ten dar…, z pewnością jesteśmy na dobrej drodze –  przeistaczając się w Świadomego Twórcę własnego życia…

kobieta_aniol_w_miescie

„Pewien Mistrz Zen niósł wodę ze studni. Spotkał po drodze mężczyznę, który  znał Mistrza ze słyszenia i przybył do klasztoru by go odszukać.
-Gdzie mogę znaleźć Mistrza tego klasztoru? – zapytał, sądząc iż niosący wodę jest służącym.

Przecież to niemożliwe, by tak oświecony człowiek nosił wodę, by mył posadzki – myślał sobie w duchu…

Mistrz roześmiał się i odparł:
– Ja jestem tym, którego szukasz.
Mężczyzna nie mógł uwierzyć. Powiedział:
– Wiele o tobie słyszałem, ale nie mogę uwierzyć, że nosisz wodę ze studni.
– Lecz przecież – to właśnie robiłem zanim doznałem oświecenia – nosiłem wodę ze studni, rąbałem drewno, toteż robię to nadal – odparł Mistrz.
– Ale w takim razie… wytłumacz mi na czym polega różnica: przed oświeceniem wykonywałeś te prace i teraz także je wykonujesz… ?
Rozbawiony Mistrz odrzekł:
– Różnica leży wewnątrz.

Wcześniej robiłem wszystko jak we śnie, teraz robię to samo w pełni świadomie.

Czynności są te same, ale ja już nie jestem taki sam.

A ponieważ ja się zmieniłem, świat który widzę – także się zmienił.”

8 thoughts on “79. Nieświadomość…

  1. Witaj, kochana Margo.
    Mam „fazę” na komponowanie filmików, które wstawiam na You Tube’a. Zauważyłaś. 😉 Tu kolejny, którym chcę się podzielić.

    Jeśli zechcesz sobie obejrzeć ten filmik, polecam otworzyć na pełny ekran…
    I pozdrawiam serdecznie.

    Polubienie

  2. „… (jak dla mnie) ciekawa historia tej kobiety… 🙂 „
    —————
    Dziś nadszedł nareszcie czas, podczas którego zechciałam zapoznać się z historią pani Ewy…
    No i cóż… historia jak historia…, ale kilka z wypowiedzi tej pani koresponduje również ze mną… 🙂
    W pewnej chwili pani Ewa mówi:
    „… po prostu przestałam mieć do siebie pretensje.., przestałam się krytykować, karcić…, w ogóle czego chcesz od siebie kobieto…?!, wszystko jest tak, jak powinno być ?…” 🙂
    Ponadto, podobnie jest u mnie jeśli chodzi o proces lubienia siebie, o którym wspomina pani Ewa… 🙂

    Polubienie

Skomentuj

