83. Cztery świece…

4 - świece1

Cztery świece płonąc, spalały się powoli... Panowała całkowita cisza tak, że można było usłyszeć jak ze sobą rozmawiają....

Pierwsza powiedziała:

Ja symbolizuję Pokój,  ale ludzie nie potrafią sprawić by zapanował pokój…  Właściwie myślę,  że nie pozostaje mi nic innego do zrobienia jak.. zgasnąć !”

Tak też uczyniła. Powolutku, spokojnie świeca zgasła zupełnie.

4 swieca zgasła

Druga powiedziała:

Ja jestem Wiarą,  niestety jestem całkowicie bezużyteczna. Ludzie nie chcą wiedzieć o mnie i dlatego nie ma sensu bym pozostawała zapalona…”

Ledwie skończyła mówić, delikatny wietrzyk powiał i zgasił świecę….

4 swieca - zgasła

Bardzo smutno, trzecia świeca dodała:

Ja jestem Miłość. Nie mam już dłużej siły, by płonąć.

Ludzie nie doceniają mnie i nie rozumieją jak jestem ważna.

Oni nienawidzą, co gorsza tych – którzy ich najbardziej kochają, własne rodziny…”

I bez czekania na inne, świeca zgasła…

4świeca - dymek

W tym momencie…
Do pokoju weszło małe dziecko i zobaczyło trzy zgaszone świece.
Przelęknione prawie całkowitą ciemnością, szepnęło:

„Co robicie ?  Musicie się palić,  boję się ciemności…”

Mówiąc to… dziecko  zapłakało…

4 świeca i dziecko

Wzruszona czwarta świeca… z zatroskaniem odezwała się:

„Nie bój się, nie płacz.

Dopóki ja jestem zapalona,  możemy zawsze na nowo rozpalić trzy pozostałe świece: Ja jestem Nadzieja

Z oczami błyszczącymi i opuchniętymi od łez, dziecko wzięło świecę symbolizującą nadzieję i zapaliło trzy zgaszone świece…

 

PIC01157.JPG

Zróbmy wszystko aby nigdy nie zgasła w naszych sercach nadzieja...
...i żeby każdy z nas mógł być zaczynem dobra i tak jak to dziecko, w każdym momencie... byśmy potrafili rozpalić na nowo naszą Nadzieję, Wiarę, Pokój i MIŁOŚĆ...

 

4świeczka - zielona zaczyn

(„Cztery świece”,  Paulo Coelho)

 

 

 

 

 

Ilumi

5 thoughts on “83. Cztery świece…

Skomentuj

