Opowieści… Cenny kamień

1 szmarag

Pewna Mądra kobieta,  podczas wędrówki po górach znalazła w strumieniu cenny kamień.

Następnego dnia napotkała podróżnika, który był bardzo głodny. Mądra kobieta otworzyła tedy swój tobołek  i podzieliła się z nim swoim jedzeniem.

Głodny człowiek dostrzegł drogocenny kamień w jej tobołku, zachwycił się nim, po czym zwrócił się do niej z prośbą –  by mu go podarowała…

Mądra kobieta -bez namysłu i chwili zwłoki podarowała podróżnikowi cenny kamień…

a.oniczynka

Syty podróżnik odszedł, radując się swoim szczęściem. Wiedział, że dostanie za ten klejnot tak dużą ilość pieniędzy, że do końca życia już nie będzie musiał martwić się o swój byt…
Po kilku dniach jednak… powrócił w to samo miejsce w poszukiwaniu Mądrej kobiety. Kiedy już ją odnalazł, zwrócił jej kamień mówiąc:

„Dużo myślałem… Wiem, że ten klejnot jest bardzo wartościowy, ale pragnę ci go oddać w nadziei, że podarujesz mi coś o wiele bardziej cennego…

Jeśli możesz…  ofiaruj mi proszę tę „rzecz„, która pozwoliła ci dać mi ten kamień”…

1 szmarag serce

…A w kominie szurum burum,
a na polu wiatr do wtóru,
a na chmurze bal do rana,
a pogoda rozśpiewana.
Zielono mi i spokojnie…  🙂
Skomentuj

